A könyv és térkép megjelenését követően a legendákra építkező társasjáték-ötlet adta magát . A játék egyik változata a Tatárittyom! már a nyáron elkészült,  és a gyerekek különféle rendezvényeken ki is próbálhatták a hamarosan boltokba kerülő játék óriás-változatát.

A Tatárittyom óriás játéka egész nyáron vándorolt, számos helyre mi magunk vittük, de különböző rendezvények szervezői is kölcsönkérték” – magyarázta Fazakas Szabolcs ötletgazda.

A társasjáték 2-féle játékot foglal magában: a Tatárittyom!  és a Székely kincsek őrzői-t. Mindkét játékot 4 éves kortól lehet játszani, szükséges egy felnőtt jelenléte, aki a játékvezető, úgyhogy ily módon ez egy családi  társasjáték. Túl azon, hogy szórakoztató, a gyerekünk szinte észrevétlenül szívja magába a  székely legendákat, mondákat.

Székelyföldi Legendárium társasjáték

Székely kincsek őrzői társasjáték

TATÁRITTYOM!

A játék leírása:

A Tatárittyom! játék az Aranyosszéken található Székelykő várból indul.  Itt megtámadtak a tatárok, már fogytán az erő, amikor megérkeznek a kézdiszéki székelyek Lajos vezér irányításával. Székelykő várának kapitánya megbíz, hogy figyelmeztesd Székelyföld minden várát a közelgő tatárveszélyről. (a04) Ha idejében jelt adsz, akkor mindenki megfelelően fel tud készülni a védelemre.

Akkoriban lármafával jeleztek egymásnak a székely várak őrzői. Fel kell jutnod a székelyek szent hegyére, a Hargitára, és meg kell gyújtanod a figyelmeztető lángot, a lármafát. A küldetésed során sok nehézség vár rád. De székely bajtársaid, néhol pedig óriások és tündérek is segíteni fognak neked.

Szabályzat:

A Tatárittyom!-ot egyszerre 4 aktív játékos, illetve egy játékvezető játszhatja. Az aktív játékosok különböző színű bábukkal lépegetnek egy dobókocka segítségével, a játékvezető pedig a szabályzat alapján felügyeli a játék menetét (akár fel is olvashatja a Székelyföldi Legendárium könyvből a vonatkozó történetet).

Színekkel meghatározott lépéstípusok:

  1. 1. A zöld mező előre visz.
  2. 2. A piros mező hátra visz.
  3. 3. A kék mezőn kimaradsz egy körből, de utána kettőt guríthatsz.
  4. 4. A fekete mezőn kimaradsz egy körből.

A piros, zöld, kék és fekete mezők feladatai összefüggnek a mondák és legendák tartalmával. A történeteket a feladat végén, zárójelben található kód alapján azonosítani lehet a Székelyföldi Legendárium könyvből.

Kezdés előtt a játékosok sorrendjét tetszőleges módon döntik el a résztvevők: dobókocka, sorshúzás, stb.

Ízelítő a játékmenetből:

START

1. Elhagytad a Székelykő várát, észrevesznek a tatárok, de Ibla segítségével sikeresen elbújsz előlük a Leánykőn (a02). Ezt követően Torda váránál, Fütyer vitézzel sikerül rajtaütni az üldözőkön (a03).

2. Ismét találkozol a tatár kémekkel, de segítségül hívod Szent László csodás erejét és megnyílik mögötted a hegy, a tatárok pedig a szakadékba zuhannak. Ez a tordai hasadék keletkezésének története (a05).

3. Sikeresen elrejted Csombod vitéz kincsét és harangját a tatárok elől Marosszéken (m04).

54. Az ördög visszagörget malomkövével A Hargita-hegy lábától a Székelyföldi Gyepűn át (Ördögárok) Székelyzsombor határánál lévő árokig, amelyet Kakasborozdának neveznek (u27).

55. Meggyújthatod a lármafát a Hargita-hegyen (u16).

56. Sikeresen megérkeztél a Hargita-hegy csúcsára, meggyújthatod a lármafát és jelt adsz minden székely vár őrzőjének. Idejében figyelmeztettél mindenkit a közelgő tatár veszedelemről! Sikeresen teljesítetted a feladatodat! (u28)

Székelyföldi legendárium társasjáték

A Székelyföldi Legendárium társasjáték kétféle játéka

Székely kincsek őrzői

Tartozékok:

Dobókocka, bábuk, tarisznya, 12 kincs (tallér) 3drb/játékos, és a kincsesláda.

A játék menete:

Háromszékem Bikfalva határában, a Csiga várából indul a játék. A kincsesládából vegyél ki három kincset (tallért), tedd a tarisznyádba, és guríts a kockával majd lépj. A kincseket, csak a székely kincslelő helyszínek mentén haladó titkos ösvényen hozhatod el. Egyegy helyszínen elveszíted a tarisznyád tartalmát, a kincseket vissza kell tedd a ládába, de ne veszítsd el a reményt, mert más helyszíneken visszakapod a kincseidet. Összesen hét monda helyszínén veszítheted el a kincseidet, de 14 helyszínen kaphatod vissza. A játékot csak három kinccsel fejezheted be, így visszafele is léphetsz, ha valahol pórul jársz, és megürül a tarisznyád, sőt egészen visszaléphetsz a Csigavárig.

Szabályzat:

10    A piros iránytűnél kincset veszítesz, a tarisznyádból visszateszel a kincsesládába annyi kincset, ahányat ír az iránytűben (1,2 vagy 3) Itt visszafele is léphetsz, döntsél okosan, hiszen a játékot csak 3 kinccsel a tarisznyádban fejezheted be.

20    A zöld iránytűnél kincset vehetsz ki a ládából, ha hiányzik a tarisznyádból. Itt is mindkét irányba léphetsz, döntsél okosan, a fontos az, hogy a játékot három kinccsel a tarisznyádban fejezheted be.

30    A fekete lábnyomnál pórul jártál, kimaradsz egy kört.

40    A kék lábnyomnál kimaradsz két kört, de utána kettőt gurítasz.

50    Az 56 az érkezésnél, ha nincs három kincs a tarisznyádban, akkor vissza kell fordulj, és amint kigyűjtötted a három kincsedet, akkor elindulhatsz újból a cél fele.

Az iránytűk,  a fekete, és kék lábnyomok összefüggnek a mondák és legendák tartalmával. A történeteket a  feltüntetett kódok alapján azonosítani lehet a Székelyföldi Legendárium könyvéből.

Ízelítő a játékmenetből:

START

Csigavára s07 – Te vagy az első sikeres kincskereső, aki a hajdan szerelmespár óriás, és tündér királynő kincsével kilopózol a Csigavára pincéjéből. Elkerülöd a gyémántot köpő óriás kígyókat és tégy a tarisznyádba három kincset, majd indulj el a rég elfelejtett ösvényen. A kincsszerzésnek itt még nincs vége, újabb megpróbáltatások várnak Rád az útad mentén. Tegyél három kincset tarisznyádba.

1. Szemeskő c31 – Szent György napján éjfélor leszeded a nagyfűgyökeret és a boszorkányokkal táncoló ördög kedvében jársz. Amikor a piros kakas kukorékol belépsz a Szemeskő barlangjába, és mire a másodikot kukorékolja nem éred el a kijáratot, bent rekedsz. Elveszítesz egy kincset.


54.Kadács vára u20 – a kadácsi tündérek kedveznek neked, ha a tarisznyád üres, akkor töltsd meg, maximum három kincs lehet benne és haladj tovább a kincses dombok  fele.

55.

56. Kincses dombok m11 – a kaland véget ért, de csak akkor léphetsz be ide, ha a tarisznyádban három kincs található. Ha hiányos vissza kell fordulnod, és gyűjtögetned kell. Sok sikert!

Amennyiben három kinccsel a tarisznyádban jutottál fel a kincses dombokra, akkor gratulálunk, nyertél!

A Székelyföldi Legendárium társasjátéka 25% kedvezménnyel  előrendelhető a Gyepűben!